سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دانلود آهنگ ازت متشکرم مازیار فلاحی

دانلود آهنگ ازت متشکرم مازیار فلاحی

خبر:

بیش از یک دهه از آغاز تدوین استراتژی توسعه صنعتی می‌گذرد و نکته جالب اینجاست که این کار هنوز هم تمام نشده و هر یک از دولت‌هایی که سر کار آمده مجموعه اقدامات انجام شده توسط دولتهای قبلی را در این زمینه کنار گذاشته‌ است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مسعود نیلی در سال 1380 و در دوران وزارت اسحاق جهانگیری در وزارت صنایع و معادن وقت ماموریت یافت تا استراتژی توسعه کشور را تدوین کند. این استراتژی با کارگروهی فشرده یک تیم مطالعاتی و پژوهشی به سرپرستی مسعود نیلی در سال 1382 رونمایی شد و به چاپ رسید.

با این وجود در کمتر از دو سال بعد و با روی کار آمدن دولت محمود احمدی نژاد استراتژی توسعه صنعتی تدوین شده توسط نیلی به بهانه هایی مانند غرب گرایی و عدم اتکا به توان داخلی به بایگانی سپرده شد و به این ترتیب مشخص شد که دولتهای نهم و دهم اعتقادی به استراتژی تدوین شده ندارند.

اما دولت احمدی نژاد اگرچه استراتژی توسعه صنعتی دولت قبل از خود را کنار گذاشت اما خود در زمینه تدوین استراتژی موردنظرش رکورد جالبی را شکست به طوری که تدوین استراتژی توسعه صنعتی در دولت قبل عملا حدود هشت سال به طول انجامید و تنها در اوایل سال 1392 بود که در مراسمی با حضور رئیس جمهوری وقت از تعدادی کتاب تحت عنوان برنامه راهبری صنعت، معدن و تجارت رونمایی شد.

استراتژی توسعه صنعتی اگرچه در دولت هشتم تنها یک بار تدوین شد اما در دولتهای نهم و دهم این استراتژی بارها و بارها مورد بازنگری قرار گرفت و حتی عنوان آن نیز به برنامه راهبردی صنعت، معدن و تجارت تغییر یافت.

تلاشهای دولتهای گذشته برای تدوین استراتژی توسعه صنعتی در حالی رخ داده که طی سالهای گذشته فعالان حوزه صنعت و تولید و حتی مسئولان نهادهای مختلف همواره در مصاحبه های خود اعلام کردند که مشکل اصلی کشور در زمینه توسعه صنعتی نداشتن استراتژی مشخص است. اظهارنظرهایی که نشان داد فعالان حوزه کسب و کار و حتی مسئولان عملا اعتقادی به استراتژی توسعه صنعتی تدوین شده در دولتهای قبلی نداشته اند.

در یکی از تازه ترین اظهارنظرها رئیس جهاددانشگاهی در گفت وگو با ایسنا عنوان کرد که کشور فاقد استراتژی توسعه صنعتی در اقتصاد دانش بنیان است.

اما اگر وزرای صنایع و معادن دولتهای نهم و دهم بارها و بارها استراتژی توسعه صنعتی تدوین شده توسط مسعود نیلی را مورد انتقاد قرار دادند، وی نیز در اردیبهشت ماه سال 1392 در مصاحبه ای با پایگاه اطلاع رسانی اتاق بازرگانی ایران عنوان کرد که برنامه راهبری صنعتی تدوین شده در دولتهای نهم و دهم آنقدر ضعیف بوده که به شخصه نمی‌توانم اسمی برای آن انتخاب کنم!

حالا اما مسعود نیلی که خود اولین تدوین کننده استراتژی توسعه صنعتی کشور بوده، مشاور رئیس جمهوری دولت یازدهم شده و همفکرانش نیز در وزارت صنعت اقتصاد بر سر کار آمده اند.

نشانه های این همفکری زمانی بیشتر مشاهده می شود که شاپور محمدی، معاون وزیر اقتصاد در برنامه مناظره تلویزیونی اعلام کرد که دولت شش ماه به وزارت صنعت، معدن و تجارت مهلت داده تا استراتژی توسعه صنعتی را تدوین کند. اظهارنظری که به نظر می رسد به معنای پایان عمر برنامه راهبری تدوین شده در دولتهای نهم و دهم باشد.

اما معاون وزیر اقتصاد در حالی از تدوین استراتژی توسعه صنعتی طی شش ماه آینده خبر داده که محمدرضا نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکنون کمتر در این باره اظهارنظر کرده و سایر مسئولان این وزارتخانه نیز اظهارنظر چندانی در این زمینه نداشته اند.

به نظر می رسد انتشار اخبار و گزارشهای مختلف درباره تدوین استراتژی توسعه صنعتی در یک بازه تعیین شده دیگر آنقدر برای فعالان صنعتی تکراری شده که به نوعی لوث شده است. صنعتگران در سالهای گذشته آنقدر با مشکلات ریز و درشت مواجه شده اند که به نظر نمی رسد موضوعاتی مانند تدوین استراتژی و برنامه بلندمدت دیگر به موضوعاتی لوکس و غیرکاربردی برای آنها تبدیل شده است


خوب بازی کردیم ولی مهم نتیجه است

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد پنجعلی در خصوص عملکرد تیم فوتبال پرسپولیس در هفته نخست لیگ برتر، ضمن بیان مطلب فوق افزود: به نظرم بازی پرسپولیس یکی از بهترین بازی‌های هفته اول بود ولی در اینجا اگر نتیجه بگیرید، همه می‌گویند عالی بود و اگر نگیرید، تحلیل‌ها جور دیگری است.

وی افزود: در حالیکه مقایسه بازی پرسپولیس با سایر تیم‌ها کار سختی نیست ولی بد شانس بودیم. اگر از همه موقعیت‌هایی که خلق کردیم بگذریم، تنها اگر همان توپ عباس‌زاده یکی، دو سانتیمتر پائین‌تر بود، گل دوم را زده بودیم.

سرپرست تیم فوتبال پرسپولیس ادامه داد: در این بازی هم از کناره‌ها و هم از عمق نفوذ کردیم. یکی، دو بار هم نه، بارها تکرار شد. همین الان خیلی از تیم‌ها هستند که دوست دارند بتوانند از کناره‌ها حرکت و سانتر کنند اما نمی‌توانند.

پنجعلی درباره ارزیابی خود از شرایط خط دفاع بعد از تغییرات، خاطرنشان کرد: درباره مسائل فنی، کادر فنی صحبت می‌کند و من ورود نمی‌کنم ولی به طور قطع، نکات لازم در هر خط دیده و بر طرف می‌شود و ما تازه هفته اول را پشت سر گذاشتیم.

وی درباره صحبت‌های خود در کنار زمین و اخراج کفشگری تصریح کرد: در مورد داوری گفته‌اند که صحبت نکنیم. در آن صحنه هم من چند اشتباه را حضوری مطرح کردم که تائید هم شد.

سرپرست تیم فوتبال پرسپولیس درباره زمان حضور بازیکن کاستاریکایی در تهران گفت: منتظر همین مساله هستیم. قرار بود وی هفته گذشته در تهران باشد که این اتفاق نیفتاد. منتظر هستیم و در صحبتی که با علیرضا رحیمی داشتیم، ایشان در حال پیگیری و هماهنگی هستند.


دانلود آهنگ نگران منی مرتضی پاشایی

دانلود آهنگ نگران منی مرتضی پاشایی

 

خبر های امروز:

به گزارش خبرنگار مهر، مرکز ملی و شورای رقابت اعلام کرد: در راستای بررسی مفاد قراردادهای پیش فروش و فروش فوری شرکتهای خودروسازی از جهت مطابقت با مقررات حقوق رقابت و رعایت حقوق مصرف کنندگان پس از درخواست از شرکتهای خودروسازی جهت معرفی نماینده حقوقی به مرکز ملی رقابت به منظور ابلاغ ایرادات موجود در قراردادها و در پی آن تشکیل جلسه با نمایندگان شرکتهای خودروساز و بررسی و تبادل نظر در خصوص لزوم تعدیل و اصلاح برخی از مواد قراردادها، شرکتهای خودروساز به اعمال اصلاحات مد نظر شورای رقابت در قراردادهای خود و ارسال نسخه نهایی این قراردادها به مرکز ملی رقابت متعهد شدند.

شایان ذکر است برخی از مواد قراردادهای اشاره شده در بالا به جهت قابلیت انطباق با برخی از مصادیق سوء استفاده از وضعیت اقتصادی مسلط (مذکور در شماره 1و2 بند ط ماده 45 قانون اجرای سیاستهای کلی اصل 44 قانون اساسی)، در تعارض جدی با حقوق مصرف کنندگان قرار داشتند.

تأثیر اصلاحات صورت گرفته در قراردادها بر حقوق مصرف کنندگان نیز به شرح ذیل می باشد:

1-جلوگیری از امکان تفسیر موسع شرایط فورس ماژور توسط شرکت های خودروساز

2-عدم امکان جایگزین نمودن خودروی ثبت نامی خریدار با هر خودروی تولیدی دیگر شرکت به بهانه توقف خط تولید به هر دلیلی، مگر با توافق کتبی خریدار

3-برطرف نمودن ابهام مصرف کننده در خصوص قیمت نهایی و تمام شده خودرو

4-شفاف نمودن نحوه محاسبه قیمت خودرو و مواردی که در قیمت نهایی مصرف کننده مورد محاسبه قرار می گیرد. (از جمله مالیات – ارزش افزوده و... )

5-مطمئن ساختن مصرف کننده از انطباق قیمت نهایی خودرو با دستوالعمل شورای رقابت که به وسیله مرکز ملی رقابت محاسبه و ابلاغ گردیده است.

6-شفاف نمودن نحوه محاسبه آپشن ها و تجهیزات و لوازم اضافی و جلوگیری از تحمیل افزایش قیمت قابل توجه خودرو به مصرف کننده در زمان تحویل به بهانه اعمال آپشن در خودرو (محاسبه آپشن بر اساس ضابطه مصوب شورای رقابت)

7-مشخص ساختن لیست اقلام و بهای آپشن های اختیاری برای مصرف کننده در زمان ثبت نام

8-روشن ساختن زمان دقیق تحویل خودرو به مصرف کننده در قرارداد و نیز ضمانت اجرای عدم تحویل به موقع آن توسط خودروساز

9-برطرف نمودن ابهام خریدار در خصوص قیمت خودرو از طریق حذف عباراتی نظیر "کد برنامه فروش" از متن قرارداد

10-الزام خودروسازان به تأکید کردن بر واریز وجه، صرفاً به حساب شرکت و عدم واریز به حساب اشخاص و نمایندگی در راستای جلوگیری از ایجاد مشکلات موجود پیشین در خصوص پرداخت به نمایندگی ها

11-ملزم نمودن خودروسازان به برنامه ریزی خط تولید خود به گونه ای که عرضه مطابق با پیش فروش باشد و امکان عدم تحویل خودرو در موعد مقرر در قرارداد به بهانه تغییر در برنامه های تولیدی شرکت وجود نداشته باشد.

12-افزایش بازه زمانی مراجعه و حضور خریدار جهت تحویل خودروی درخواستی خود در محل تحویل از زمان اعلام کتبی شرکت، در خصوص آماده تحویل بودن خودرو.

13-سلب این اختیار از خودروسازان که در صورت کاهش یا افزایش آپشن، مصرف کننده حق هیچگونه اعتراضی نداشته باشد.

14-جلوگیری از سوء استفادده شرکت های خودروساز از موقعیت مسلط اقتصادی خود و تحمیل یکطرفه مفاد قراردادها به مصرف کننده (از مصادیق بند ط ماده 45 قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی)

15-ممانعت از درج شروط قراردادی غیر منصفانه در متن قراردادهای پیش فروش و فروش فوری (مورد مذکور در شماره 2 بند ط ماده 45 قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی).


نتایج کنکور 93-نتایج کنکور سراسری 93

نتایج کنکور 93-نتایج کنکور سراسری 93

 

خبر روز :

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی تقوی که سابقه هدایت تیم های سایپا و مس کرمان را در کارنامه دارد و از کارشناسان فوتبال ایران به شمار می رود، امروز شنبه به علت سکته مغزی در بیمارستان بستری شد.

براساس اعلام همسر مجتبی تقوی حال این مربی فوتبال ایران رو به بهبود است اما باید چند روزی تحت نظر پزشکان باشد تا به شرایط مطلوب جسمانی برسد و سپس از بیمارستان مرخص شود.


اسامی بهترین بازیکنان فوتبال فصل 92

برگزاری مراسم تجلیل از برترین‌های لیگ سیزدهم با حاشیه‌هایی همراه بود. قبل از اینکه محمدرضا ساکت جایزه بهترین مربی لیگ را به حسین فرکی اهدا کند در سخنانی کوتاه به شهدای جنگ غزه اشاره کرد و از حضار خواست برای لحظاتی به پا خیزند و صلواتی ختم کنند.

قبل از انتخاب بهترین مربی لیگ، کلیپی از گزینه‌های برترین مربیان لیگ سیزدهم در سالن پخش شد و زمانی که چهره علی دایی به نمایش درآمد حضار به شدت او را مورد تشویق قرار دادند.

در حالی که در حال حاضر مراسم در جریان است تعدادی از خبرنگاران بیرون سالن با شخصیت‌های ورزشی در حال انجام مصاحبه هستند.

علی دایی زمانی که علی دوستی‌مهر را در سالن دید، خوش و بش گرمی با او انجام داد.

در آخرین قسمت این مراسم، علی کفاشیان برای اهدای جایزه برترین بازیکن لیگ به روی سن رفت و زمانی که کلیپی از سه کاندیدا به نمایش درآمد، حضار به شدت کاندیداها را تشویق کردند.

وقتی که آندرانیک تیموریان برای دریافت جایزه بهترین بازیکن لیگ به روی سن آمد پیام صادقیان را نیز به همراه خود آورد.