سفارش تبلیغ
صبا ویژن

در پاسخ به نامه دادگاه حکمیت ورزش

فدراسیون فوتبال در پاسخ به نامه دادگاه حکمیت ورزش در خصوص رأی کسر شش امتیاز تیم فوتبال البدرکنگ، صلاحیت این دادگاه را در رسیدگی به این موضوع رد کرده است.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خلیج‌فارس، فصل گذشته کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال اعلام کرد باید 6 امتیاز از مجموع امتیازهای کسب شده البدر بندرکنگ در لیگ دسته دوم کسر شود و با این حساب این تیم در اواسط بازی‌های لیگ یک باید به لیگ دو برمی‌گشت اما با اعتراض البدری‌ها کمیته استیناف این 6 امتیاز را از لیگ یک کم کرد و البدری که تا آن هفته در رده سوم گروه ب جدول قرار داشت با آن رای در پایان مسابقات به اواخر جدول سقوط کرد و در نهایت هم به دسته دوم رفت.

رئیس هیات مدیره باشگاه البدر بندرکنگ در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا عنوان کرد: پس از آن که پیگیری‌هایمان از طریق فدراسیون برای بازنگری در رای صادره از سوی کمیته استیناف نیز نتیجه نداد، مجبور به بردن شکایت خود دادگاه حکمیت ورزش (CAS) شدیم.

بدر دریابان با بیان این که این باشگاه برای پیگیری این موضوع دو وکیل به خدمت گرفت، اظهار کرد: پرونده به لوزان سوییس رفت و آن دیوان داوری، مکاتباتی با فدراسیون انجام داد تا آنها دفاعیات و استدلال‌های خود را ارائه کنند اما فدراسیون در اقدامی عجیب اعلام کرد صلاحیت CAS را قبول ندارد. این اظهار‌نظر فدراسیون مورد قبول CAS واقع نشد زیرا فیفا در اساسنامه‌اش اعلام کرده آرای داخلی فدراسیون‌ها ظرف 21 روز پس از قطعیت، قابل طرح در CAS هستند و فدراسیون‌هایی که صلاحیت آن دیوان داوری را نپذیرند، طبق ماده 13 اساسنامه فیفا مجازات خواهند شد که این مجازات می‌تواند حتی تعلیق باشد.

دریابان با اشاره به این که به‌ هر ‌حال CAS پرونده را پذیرفته و روند رسیدگی آغاز شده است، خاطرنشان کرد: اگر رای فدراسیون نقض شود البدر باید فصل آینده در لیگ یک باشد؛ ضمن این که گفته می‌شود آن دیوان داوری مراتب تخلف فدراسیون ایران درباره عدم صلاحیت CAS را به فیفا هم گزارش داده و این می‌تواند موجب مشکلاتی شود.

رئیس هیات مدیره باشگاه البدربندرکنگ اضافه کرد: در این پرونده طرفین باید 18 هزار فرانک سوییس (ششصد و بیست و یک میلیون و نهصد هزار ریال) به عنوان هزینه داوری بپردازند که البدر آن را پرداخت کرده اما فدراسیون در این باره هم اقدامی نکرده است.

به گزارش ایسنا، باشگاه البدر در این پرونده از دو وکیلی استفاده کرده که همزمان در برخی پرونده‌های دیگر وکالت علی دایی و امیر قلعه‌نویی را هم بر‌عهده دارند.